ما ايرانی بی تبعيض می خواهيم

پايگاه رسمی شبکهء جهانی سکولارهای سبز برای دموکراسی و آزادی در ايران

                            

بازگشت به صفحهء اول

جوانان ما جامعهء ايرانی کانادا را کشف می کنند

فرخ زندی، رئيس کنگرهء ايرانيان کانادا

و سخنگوی شبکهء سکولارهای سبز

به گزارش حسن زارع زاده اردشیر از برگزاری مراسم سالانه کنگره ايرانيان کانادا در تورنت، کنگره ايرانيان کانادا اولين اجتماع سالانه خود را با عنوان «بزرگداشت دستاوردها و خدمات ايرانيان کانادا» در تورنتو برگزار کرد و از سه نفر از ايرانيان موفق در کانادا در اين مراسم تقدير شد. اين مراسم که علاوه بر اهدای جايزه با سخنرانی، مراسم شام و اجرای موسيقی همراه با حضور شماری از شهروندان ايرانی و کانادايی و تعدادی از مقامات رسمی کانادا برگزار شد.

«رضا مريدی»، نماينده مجلس ايالت اونتاريو و وزير تحقيقات و نوآوری اين ايالت، خانم «افخم مردوخی» رئيس انجمن زنان ايرانيان انتاريو و«هادی مهابادی» دارندهء نشان افتخار کانادا برای تحقيق، نوآوری و کارآفرينی، سه ايرانی موفق معرفی و مورد تقدير قرار گرفتند. «کاوه شهروز» عضو هيئت مديرهء کنگره، پيش از اهدای نشان های تقدير، چگونگی انتخاب آنها را تشريح کرد.

«پيام اخوان» استاد حقوق دانشگاه مک گيل در خصوص اهميت فعاليت اجتماعی، «فرخ زندی» استاد دانشگاه اقتصاد دانشگاه يورک و رئيس کنگره در خصوص آشنايی با اين کنگره و فعاليت های آن سخنرانی کردند.

در اين مراسم تعدادی از مقامات پارلمانی و دولتی کانادا حضور داشتند. پيام‌های کتبی نيز از طرف «جيسون کنی» وزير مهاجرت و شهروندی کانادا، خانم «کاتلين وين» نخست وزير انتاريو و «مايکل کوت» وزير مهاجرت و شهروندی انتاريو به مراسم ارسال شده بود.

فرخ زندی در خصوص اهميت اين برنامه به راديو فردا گفت: «اين اولين برنامه از اين نوع بود و ما خواستيم دستاوردهای جامعه ايرانی کانادايی مورد توجه قرار گيرد و از ايرانيان موفق در کانادا تقدير شود که خوشبختانه استقبال خوبی به عمل آمد.«

وی افزود: «بسياری از جوانانی که در کانادا بزرگ شده اند و فعاليت چندانی در جامعهء ايرانی - کانادايی نداشتند تازه متوجه شده‌اند که جامعه ايرانی بسيار قوی و فعال است و آنها نيز می‌توانند مشارکت کنند و ما خوشحال هستيم که فعاليت‌های کنگره توانسته است نظر آنها و قشرهای ديگر را جلب کند تا در پيشرفت جامعه ايرانی در کانادا بتوان قدم های محکم‌تری برداشت.»

در اين مراسم بابک امينی به همراه گروه خود به اجرای برنامه زنده پرداخت که با تشويق حاضران روبرو شد. داريوش اقبالی، خواننده هم در اين مراسم سخنرانی کرد.

کنگرهء ايرانيان کانادا در سال 2007 تحت سازمان غيرانتفاعی برای پيشرفت زندگی اجتماعی ايرانيان کانادايی و نگاهبانی حقوق شهروندی آنها و همچنين افزايش توان همکاری‌شان در جامعه مدنی کانادا بنا نهاده شده است.

http://www.radiofarda.com/content/f5-iranian-canadian-gathering-in-toronto/24955140.html

 

seculargreensnetwork@gmail.com